Opłać fakturę

W czym możemy pomóc?

Zadzwoń na nr tel: 708 688 248 - Koszt połączenia 4,25 brutto/minuta połączenia (pn-pt 8:00-20:00) Regulamin infolinii
lub wypełnij formularz:

Imię i nazwisko:

E-mail:

Telefon:

Województwo:

Treść:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych na zasadach określonych w regulaminie.

 

Historie Klientów

czytaj więcej


  • Moja historia jest przestrogą dla innych, którzy wyjechali za granicę. Po nieudanej przygodzie z własną działalnością postanowiłem wyjechać z kraju i podobnie jak duża część naszych rodaków poszukać szczęścia w Anglii...


  • Miałam własną firmę, która niestety nie przynosiła zysków, wręcz przeciwnie straty. Byłam zmuszona zamknąć działalność, jednak zostałam ze wszystkimi kredytami i długami, które trzeba było spłacić. Ze względu na brak środków miałam opóźnienia w spłatach kredytów, co spowodowało, że moja historia kredytowa była kiepska...


  • Przez niemal 5 lat wraz z narzeczonym wynajmowaliśmy mieszkanie, po namowach rodziny i znajomych postanowiliśmy kupić swoje. Poszukiwania tego wymarzonego miejsca trwało tylko jeden miesiąc, jednak jak się okazało były to miłe złego początki...


  • Chcieliśmy kupić mieszkanie, wybraliśmy już odpowiedni dla nas lokal. Spotkaliśmy się z doradcą kredytowym, z którym przygotowaliśmy wniosek do banku. Po dwóch tygodniach oczekiwania dostaliśmy odmowną odpowiedź, ponieważ mąż miał złą historię w BIK-u...


  • Zgłosiłem się do Kancelarii BIKBR ponieważ potrzebowałem kredytu na rozszerzenie działalności mojej firmy. Niestety w przeszłości nieterminowo spłacałem raty co doprowadziło do negatywnej historii w BIK. Okazało się że moje opóźnienia sięgają aż 2 lat...

20% zniżki na usługi prawne

FAQ - Lista najcześciej zadawanych pytań


Czy konieczne jest osobiste spotkanie w Kancelarii Prawnej BIKBR?

Kancelaria Prawna BIKBR obsługuje Klientów na terenie całego kraju bez względu na miejsce zamieszkania. Dzieje się tak dzięki modelowi obsługi "direct", który jest dla naszych Klientów szczególnie wygodny. W rezultacie, aby skorzystać z naszej oferty, nie muszą Państwo wychodzić za próg swojego mieszkania.

Czy BIKBR daje gwarancję sukcesu?

Usługa oddłużania stanowi typowy przykład usługi z zakresu tzw. czynności starannego działania. W rezultacie BIKBR bierze pełną odpowiedzialność za dochowanie należytej staranności podczas świadczenia usług.
Dodatkowo, świadcząc dla Państwa usługi polegające na usuwaniu z rejestrów negatywnej historii kredytowej, dajemy gwarancję skutecznego wykonania zlecenia. Oznacza to, że w przypadku, gdyby podjęte przez naszych specjalistów działania nie przyniosły rezultatu, otrzymają Państwo zwrot pieniędzy.

Czy mogę na własną rękę wyczyścić negatywną historię kredytową z rejestru BIK, BIG, KRD, BR (dawny: MIG BR)?

Oczywiście, że tak. Jednak skuteczność podejmowania takich działań jest znikoma. Wynika to między innymi z braku znajomości specjalistycznych procedur i przepisów prawnych. Znaczne grono Klientów Kancelarii Prawnej BIKBR stanowią osoby, które podjęły takie próby, straciły kilka tygodni i dopiero wtedy
zdecydowały się oddać sprawy w ręce specjalistów. Obsługa prawna w większości sytuacji nie jest niezbędna, jednak w takim samym zakresie jest pomocna i gwarantująca skorzystanie z pełni praw w myśl zasady, iż człowiek posiada tyle praw, ile zna.

Jak kontrolować historię kredytową w rejestrze BIK?

Wbrew powszechnej opinii, iż BIK działa tylko na rzecz banków, z danych posiadanych przez BIK mogą korzystać również klienci, których te dane dotyczą. Każda osoba ma możliwość sprawdzenia swojej historii kredytowej poprzez pobranie z Biura Obsługi Klienta BIK raportu o sobie. Biuro oferuje dwa rodzaje raportów: Raport PLUS oraz Raport PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej. Dzięki Raportom PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej od kwietnia 2008 roku każdy ma możliwość poznania swojej oceny punktowej, czyli dowiedzieć się, jak bank ocenia szanse, że spłaci zaciągnięty kredyt. Aby otrzymać wybrany raport, należy wypełnić wniosek, a następnie wysłać go do Biura Obsługi Klienta BIK lub złożyć go osobiście. Wnioski dostępne są na stronie internetowej www.bik.pl, bądź bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta BIK.

Kiedy dane trafiają do BIK?

Dane przekazywane są do BIK w dwóch podstawowych fazach rozpatrywania wniosku kredytowego: w momencie składania przez klienta w banku wniosku kredytowego, a następnie po zaciągnięciu kredytu. Informacje dotyczące obsługi danego kredytu bank aktualizuje co najmniej raz w miesiącu przez cały okres trwania zobowiązania.

Jeśli klient spłaca kredyt terminowo, dane klienta przetwarzane będą w BIK od chwili ich przekazania, aż do całkowitej spłaty kredytu oraz po spłacie zobowiązania, jeśli klient wyrazi na to zgodę.

Jak długo trwa usuwanie negatywnej historii kredytowej?

Standardowo banki mają od dwóch tygodni do miesiąca na rozpatrzenie odpowiednich wniosków. Po upływie tego okresu formułują pismo do odpowiedniego rejestru w celu usunięcia wskazanych wpisów.

Czy warto wyrażać zgodę na przetwarzanie danych w rejestrze BIK??

Tak. Prowadzi to do budowania pozytywnej historii kredytowej, podnosi ocenę punktową i zwiększa szanse na uzyskanie kredytu na lepszych warunkach.

Banki i inne instytucje uprawnione do udzielania kredytów poprzez dostęp do tych informacji mogą sprawnie oszacować zdolność i wiarygodność kredytową klienta przed udzieleniem mu kredytu. Klienci posiadający pozytywną historię kredytową mają szansę na otrzymanie od banku lepszych niż standardowe warunków korzystania z ich ofert. Są oni dla banków klientami najcenniejszymi, co z kolei może przełożyć się na korzystniejsze warunki finansowe tj. niższe oprocentowanie kredytu, skrócenie lub uproszczenie procedur, obniżanie opłat i prowizji.

Natomiast brak wiedzy o historii kredytowej klientów uniemożliwia bankom zastosowanie swoistej premii za ich rzetelność finansową. Jeśli klient chce być postrzegany jako atrakcyjny uczestnik rynku finansowego, powinien sam dążyć do tego, aby pozytywna historia spłat jego zobowiązań była dostępna dla innych instytucji sektora finansowego. Nie tylko w trakcie, ale również po spłaceniu zobowiązania. Na przykład w USA, które mają długą historię funkcjonowania biur informacji kredytowej, młodzi ludzie już w czasie studiów zaciągają pierwsze, drobne zobowiązania. Następnie spłacają je zgodnie z ustalonym harmonogramem wyłącznie po to, aby zbudować własną pozytywną historię kredytową. Będzie im to potrzebne, kiedy pójdą do pracy i zechcą zaciągnąć kredyt na mieszkanie lub samochód. Otrzymają wtedy dodatkowe punkty przy ocenianiu ich wiarygodności kredytowej przez banki.

Jakie korzyści daje pobranie raportu z BIK?

Pobierając raporty, klienci mają możliwość sprawdzenia, czy ich dane są odpowiednio aktualizowane przez banki i SKOK-i oraz czy nie mają zobowiązań, o których zapomnieli lub z którymi się nie zgadzają. Ponadto mogą zweryfikować, czy poręczony przez nich kredyt jest prawidłowo spłacany. Mogą także szybko sprawdzić, czy nikt nie próbował posłużyć się ich danymi, jeśli skradziono im dowód osobisty. Coraz więcej osób zamawia raporty, aby pokazać je pracodawcy, który udziela pożyczek na potrzeby mieszkaniowe lub innego rodzaju zwrotnej pomocy finansowej. Pobierając raport i monitorując w ten sposób stan swoich zobowiązań, można też chronić się przed nadmiernym zadłużeniem.

W Polsce społeczna świadomość korzyści wynikających z przemyślanego używania informacji zebranych przez Biuro Informacji Kredytowej powoli, ale systematycznie rośnie. Nadal jednak, w porównaniu z wysokorozwiniętymi krajami, jest ona niewielka. W dużej mierze wynika to z uwarunkowań kulturowych. Na przykład podczas rekrutacji pracowników prowadzonej w krajach zachodnich jednym z dokumentów często wymaganych przez pracodawców jest właśnie raport z biur kredytowych. Poza tym np. w Niemczech raporty są wykorzystywane przy wielu transakcjach, choćby najmu mieszkania, zakupu samochodu czy sprzętu na raty.

Raporty są zatem przydatne przysłowiowemu Kowalskiemu wszędzie tam, gdzie potrzebne czy wręcz wymagane jest zobiektywizowane potwierdzenie jego wiarygodności w zakresie sumiennego regulowania zobowiązań finansowych. Dlatego zdecydowanie warto, oprócz sięgania do BIK po raporty o sobie, korzystać także z podobnych raportów oferowanych przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Znajdują się tam m.in. informacje o tym, czy nie zalegamy z zapłatą za telefon lub czynsz, czyli związane z płatnościami w innych obszarach gospodarki, niż system bankowy.

 

Zobacz nas na Google+